Powstaje nowa grupa wydawnicza

Powstaje nowa grupa wydawnicza

Warszawa, Katowice, Bielsko-Biała. 18 maja 2016: Wydawnictwo Sonia Draga rozszerza ofertę o książki dla dzieci. Wydawnictwo Debit oficjalnie przyłącza się do Wydawnictwa Sonia Draga.

– Oferta Debitu jest niezwykle ciekawa. Przez 25 lat wydawnictwo budowało ją starannie, zwracając uwagę na rolę książek w rozwoju dziecka w każdym wieku od niemowlaka po nastolatka – tłumaczy Sonia Draga, prezes wydawnictwa. – Zawsze powtarzam, że w naszym wydawnictwie w doborze książek kierujemy się intuicją i wybieramy te, które mówią coś ważnego o świecie, które nie pozwalają przejść obok siebie obojętnie. Mam wrażenie, że w Debicie myślano podobnie, dlatego cieszy mnie możliwość połączenia obu ofert.

Wydawnictwo Debit założone zostało w 1991 roku w Bielsku-Białej. Od samego początku specjalizowało się w literaturze dziecięcej. W ofercie ponad czterystu tytułów są bajki, baśnie oraz książki o charakterze edukacyjnym dla najmłodszych. Wydaje także tytuły popularnonaukowe, a także obszerne opracowania o charakterze albumowym i encyklopedycznym, wspomagające edukację dzieci i młodzieży.

– Książka to wspaniała forma spędzania wolnego czasu. Statystyki nie pozostawiają jednak złudzeń, w 2015 roku po książkę sięgnął jedynie co trzeci Polak. I tego niestety uczą się dzieci, zastępując książkę telewizorem, tabletem lub telefonem komórkowym. To trzeba zmieniać, trzeba dawać dzieciom alternatywę i wierzę, że to właśnie zrobimy – mówi Sonia Draga.

Odpowiedzią na obecne zainteresowania młodych ludzi ma być innowacyjna strona internetowa wydawnictwa Debit. – Będzie tam nie tylko informacja o książkach, możliwość ich kupna, ale też bogata oferta gier edukacyjnych – dodaje Sonia Draga. Do współpracy wydawnictwo zaprosiło twórców portalu Świetlikowo, którzy mają doświadczenie w tworzeniu ciekawych gier dla dzieci.

– To bezpieczna alternatywa dla typowych gier komputerowych. Zestawy są tak dobrane, by rozwijały szereg umiejętności, poczynając od motoryki gałek ocznych, przez koncentrację uwagi i logiczne myślenie, a kończąc na wyższych funkcjach z zakresu percepcji wzrokowej – mówi pomysłodawca projektu Świetlikowo i twórca gier, Karolina Husáková – psycholog pracująca z dziećmi.

Gry będą jedynie częścią oferty na stronie internetowej wydawnictwa. Będą tak tworzone, by przypominać o konieczności odejścia od komputera, jeśli gra się przedłuży. – Dziś trudno oczekiwać od dzieci, że nie będą grały na komputerze. Ale można robić to z głową, np. poprzez komunikat „Grasz już za długo. Poczytaj książkę lub idź pograć w piłkę” – dodaje Karolina Husáková.

Naukowcy bez przerwy powtarzają, że warto czytać dzieciom i warto mobilizować je do czytania. To nie tylko pobudza wyobraźnię, i rozbudowuje słownictwo dziecka, ale także uczy skupienia i uspokaja.

***

Wydawnictwo Sonia Draga powstało w 2000 roku w Katowicach i niezwykle szybko stało się jednym z największych w Polsce. Dziś utrzymuje pozycję lidera, a prezes firmy Sonia Draga jest doceniana i nagradzana jako wydawca, przedsiębiorca i jako osoba zaangażowana w liczne działania mające na celu ochronę książki i promocję czytelnictwa. W 2013 roku Sonia Draga otrzymała tytuł Wydawca Roku 2012 przyznawany przez „Magazyn Literacki Książki". Wydane z kolei książki Dana Browna, m.in. słynny „Kod Leonardo da Vinci” oraz trylogia „50 twarzy Greya” E.L. James rozeszły się w setkach tysięcy egzemplarzy, co przyniosło szereg wyróżnień, w tym kilkakrotnie Bestsellery Empiku. Branża doceniła też działalność wydawnictwa w zakresie publikowania literatury ambitnej, przyznając nagrodę Notesu Wydawniczego za „odważne rozszerzenie oferty wydawniczej o ambitną i oryginalną literaturę”. Publikowane przez Sonię Dragę książki otrzymały też liczne tytuły Książka Roku przyznawane przez „Magazyn Literacki Książki”. W 2015 roku Sonia Draga została uhonorowana Orderem Narodowym Zasługi Republiki Francji za promocję francuskiej literatury. W marcu 2016 roku zajęła wysokie, siódme miejsce w plebiscycie Dziennika Zachodniego 50. najbardziej wpływowych kobiet województwa śląskiego.

Szczegółowych informacji udzieli Państwu

Agnieszka Jedlińska – dyrektor ds. promocji i marketingu Wydawnictwa Sonia Draga, tel. 695 672 067